CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
بسم الله الرحمن الرحيم

Rindu

"Mama, tu sume sampah la...kakak nak buang tu..."

Terkejut saya bila tiba2 kakak menegur waktu saya diam2 duk kais2 kertas dalam plastik putih yang duduk tepi kabinet tuh.

"mmmm....tau... mama saja nak ambik topi ni. Ngapa buang topi abang ni?"

"Opps sori.... tapi topi tu kan abang dah tak pakai dah.... buat semak je Ma...."

"...ya la....tapi jangan le dibuang... ni kan kenangan abang pegi PLKN dulu...susah2 abang pegi sana 3 bulan... "

Saya terus mengibas2 topi yang dah bercampur sekali dengan habuk, gumpalan kertas dan barang2 yang nak dibuang tu.

Tiba2 je hati terkenang kat abang. Dah 3 minggu abang tak balik. Sibuk katanya....

Cepat rasa sedih tiapkali terlintas ingatkan abang. Sebabnya anak yang sulung tu lain sikit prihatinnya. Abang akan datang jengah kalu tengok lama sikit saya kat dapur. Kalau lama saya tak masuk dapur pula, mesti abang akan ke ruang tamu, cari. Kalau lama saya duk siram2 pokok kat laman, mesti abang akan tiba2 terpacul tengok dari pintu dapur sambil kata..."
dah la tu Ma...."