CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
بسم الله الرحمن الرحيم

Kakak dengan debatnya


"Mama, kakak miscal", shilah memanggil saya yang pada waktu itu sedang sibuk menyiapkan makan malam. Cepat-cepat saya membasuh tangan dan pergi mendapatkan fon yang terletak di ruang makan. Terus saya memanggil balik nombor yang terpapar di screen telefon. Kakak tak bawa fon ke sekolah, jadi selalu lah tumpang buat miss-called dari fon kawan.

"Mama doakan kakak k, esok kakak akan ke Shah Alam lawan debat tu", pinta kakak.

Anak saya itu sekarang ni sibuk dengan pertandingan debat Bahasa Inggeris di antara sekolah-sekolah agama Selangor. Hari tu dah lawan dengan Sekolah Agama Rawang bertempat di Sekolah Agama Bestari PJ, alhamdulillah menang. Ekoran dari kemenangan itu kena berdepan dengan Samtaj(Sekolah Agama Menengah Tengku Ampuan Jemaah) di Shah Alam pula hari ini. Esok InsyaAllah kumpulan debat kakak akan bergerak ke Sg Buaya pula. Kesian pula saya padanya, dalam sibuk2 struggle nak hadapi cabaran SPM tahun ini, terpaksa pula sibuk dengan aktiviti debat pula. Harap2 beliau pandai membahagikan masa. Semoga kejayaan akan sentiasa menemanimu anakku.....

"Ya Allah... kurniakanlah kemenangan bagi anakku Nur Farihin dalam pertandingan debatnya hari ini. Permudahkan dia dan kumpulannya dalam menghadapi kumpulan lawan, ilhamkanlah dia dan kumpulannya kecerdikan dan kecerdasan fikiran dalam mengutarakan idea2 yang bernas dan meyakinkan pihak juri. Kurniakanlah kemenangan bagi kakak dan kumpulannya dalam mewakili kemenangan bagi pihak Samt kkb. Kabulkanlah doaku ini Ya Allah... amiiin..."


5 comments:

amir acap said...

goodluck kakak..!!!hehehe..

malia said...

malia doakan kejayaan untuk norfarihin.....mesti pandai berhujah ni,,,,

fzi said...

Tima kasih malia...
Camne karipap n apam ari tu, OK?
Harap2 malia n family suka :)

Mak Su said...

insyallah. aminnn

fzi said...

Makasih maksu...