CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
بسم الله الرحمن الرحيم

Chocolate cake

Hari ni lepas jogging terus bergegas masuk rumah sediakan breakfast berupa roti, sosej dan telor. Kami bersarapan sambil menghirup nescafe di foyer depan rumah mengadap laman. Lapang rasa hati memandang kehijauan taman. Suami dah berkira-kira nak mesin rumput pagi ni. Baru dua minggu lepas mesin dah panjang balik, al-maklum lah pearl grass dah bertukar cow grass....hehehe..

Saya pula nak kena siapkan kek coklat Mr liew rumah depan. Beliau selalunya sekali order kek 2 biji sekali gus. Anak-beranak ramai. Dah 2 minggu berturut2 beliau order choc. cake. Ini sure sebab musim cuti sekolah. Budak2 semua sepanjang hari ada kat rumah. Lain lah halnya kalau ada ibu-bapa yang ngantar anak-anak pegi kursus jangka-pendek cuti sekolah kat mana2 seperti kem bina semangat, kelas hafazan, kelas komputer dan sebagainya.

Macam anak2 saya, cuti sekolah semua duk rumah saja. Ada juga papanya suggest suruh pergi ngaji kat surau dekat rumah yang offer pengajian al-quran/fardu ain secara percuma untuk musim cuti kali ini, tapi macam yang saya dah agak kedua-duanya refused. Kakak tu kira ok le juga sebab dah kira macam ustazah. Kakak baru-baru ini dah selamat menduduki exam SMA(Sijil Menengah Agama) untuk tingkatan 4. Syukurlah, anak saya yang seorang ni menuntut di sekolah agama, jadi pengetahuan agamanya jelas lebih baik, berbanding mama dan papanya sendiri. Abangnya juga belajar di sekolah yang sama sehingga ke tingkatan 3 sahaja sebelum meneruskan pengajian di tingkatan 4 di MRSM kedah sana. Sedangkan Shilah (anak yang paling kecil), saya memang rasa elok benar ke surau dan belajar apa yang patut tapi macam tu lah, tak nak pula bila ada kelas2 macam ni. Kami malas nak paksa tapi papanya tetapkan syarat.... "Ok kalau macam tu, kena study kat rumah secara konsisten."

Berjela-jela pula cerita pasal anak-anak. Yang sebenarnya nak cakap pasal choc. cake....hehehe...

Ok, choc. cake siap tepat jam 1.30 tadi. Janji semalam kat Leo cucu Mr Liew, siap lebih-kurang pukul 1.00. Lewat la setengah jam. Anak dan suami yang tolong hantarkan ke rumah Mr. Liew dengan keadaan topping kek yang masih belum kering sepenuhnya. Kakak ikut sama sebab nak tolong bawakan karipap 4 paket yang turut dipesan.

kek yang baru masak dan belum ada topping



FZ Moist Chocolate cake sedia untuk dihidangkan