CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
بسم الله الرحمن الرحيم

Yang tersurat... yang tersirat

Sepanjang 5 hari balik beraya haji di Kelantan, sempat singgah di Pasar Buluh Kubu yang sekarang lebih di kenali dengan nama Pasar Siti Khadijah. Kebetulan banyak nak cari barang-barang dapur yang terputus bekalan. Sambal daging tempatan yang sekarang naik harga sampai rm45 per kg di gerai Mak Su di tingkat 2, tidak dapat tidak mesti dicari. Begitu juga dengan cili besar hijau untuk buat Solok Lada faveret suami dan anak2. Budu cap Lazzah, air pencicah cap Merak, rempah kari, rempah kerutuk, ikan masin, manisan kampung, kerepek2 Kampong Laut, dodol pandan dan juga tapai dah jadi semacam barang rutin dalam senarai. Kebanyakannya memang tak dapat cari di KL, kalau adapun harganya dah jadi berganda-ganda.

Suami sempat rakamkan beberapa snapshot semasa pusing-pusing last minute di sekitar pasar sebelum kami bertolak balik KL petang Khamis tu.

Yang jelas, apa yang tersurat dapat menceritakan dengan sendirinya apa yang tersirat... Paparan2 ini rasanya dapat gambarkan rasa hati saya yang sentiasa looking forward untuk singgah ke pasar besar ini setiap-kali balik kampung...hehehe