CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
بسم الله الرحمن الرحيم

Doa Mohon Kemudahan





Sementara tunggu nak solat Subuh dengan papa, saya menbelek helaian al-quran *Mushaf Tajwid* sampai ke m/s 294.... Terus jumpa Surah Al-Kahfi. Mata melilau cari ayat 10 yang mengandungi satu doa pendek yang mudah dihafal.

Semalam di Surau Al-Bayan, ustaz syorkan kitaorang cuba hafal doa tersebut dan jadikan ianya salah-satu dari doa harian. Tapi kena mula baca dari...


"Rabbana.......sehinggalah....wahaiyik lana min amrina ro shada".

Maksud doa tersebut ialah...
"Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kami rahmat dari sisi-Mu dan berilah kemudahan-kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan agama kami".


Alhamdulillah sempat le saya hafal doa yang pendek itu sebelum sempat papa muncul kat ruang tamu untuk mulakan Solat.

Jom kawan2... anak2.... kita ambil masa seminit dua untuk menghafal doa ini, sekurang-kurangnya ia dapat dijadikan tambahan dalam doa kita yang dah sedia ada setiap hari...


9 comments:

School Of Tots said...

Alhamdulillah ilmu yang bermanafaat. Bolehlah diamalkan.

salwa said...

trima kasih..
ilmu yg bguna,
insyaAllah akn diamalkn

fzi said...

Alhamdulillah..thx salwa...makcik just sampai2kan.. doa tu memang mudah dan senang ingat..

Dari Hati said...

salam...seronok sue tgk gambar ijtimak ulamak tu..mcm wukuf kat arafah pulak..alhamdulillah ramai yg sukakan majlis ilmu..

t kasih sbb dapat berkongsi doa utk mohon kemudahan..insyaallah sue pun nak hafal..

kak kat mana skrg?

fzi said...

Wsalam...
Timakasih sue.. moga sama2 dapat manafaat dari usaha kita menghafal doa tu....

Pasal Ijtimak pula, sama macam sue, akak pun turut sama teruja...

Akak now kat bukit beruntung... sue pernah sampai sini?

ramli said...

terima kasih diatas penkongsian ilmu

fzi said...

Semoga sama2 beroleh manafaat...thx cik ramli

Achu Tra said...

..perkongisan ilmu yang bermanfaat dunia & akhirat...syukran

fzi said...

Sama2 'Achu Tra'...
Moga sama2 dapat kebaikan...
Timakasih sudi singgah..