CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
بسم الله الرحمن الرحيم

Hari tandatangan buku rekod


Dah beberapa kali dalam sehari dua ini, Shilah duk ulang tanya, "Mama, kalau shilah dapat no 10 mama nak kasi apa?" "Mmm...Tengok lah nanti biar dapat dulu, mama kasi le", jawab saya dengan acuh tak acuh je.

Tak lama lepas tu Shilah tanya lagi, "Mama, cakap la betul2 kalau Shilah dapat top 5 pula, mama nak kasi apa?" "Empp, kalau betul dapat macam tu, nanti mama kasi hadiah yang paling Shilah suka k...", jawab saya untuk sedapkan hatinya, sekaligus hendak menutup pertanyaan yang berulang-ulang kali itu. Dalam hati saya berkata2, *biar betul anakku dapat top 5, hari tu rasa dapat nombor corot...Shilah...Shilah... *

Maka tibalah hari ini, hari untuk tandatangan buku rekod di sekolah. Saya turun rumah tadi pun dah dekat pukul 3. Tu pun Shilah tak berhenti hantar mesej suruh cepat. Kesian...penat lah tu. Hari ini dia terpaksa ke sekolah dari pagi lagi sebab terlibat dalam urusan cari barang2 dengan guru kelas untuk persediaan Pesta Makanan hari Ahad nanti.

Sampai2 mata terus melilau cari parking. Kereta bersesak-sesak sepanjang jalan depan sekolah. Nasib baik adalah rezeki satu lot parkir tersedia untuk saya tidak jauh dari hujung pagar sekolah. Ibu-bapa dah ramai sampai. Bagus betul, semua nampaknya prihatin untuk datang. Even kaum bapa pun ramai *Wallahu'alam samada ambik cuti/balik awal dari ofis* untuk datang tandatangan buku rekod dan tanya2 cikgu perihal pelajaran anak2 di sekolah.

Sampai saja di pintu makmal *cikgu tak buat kat kelas*, tiba2 Malia kawan saya menyapa...."Tahniah kak... Iman dapat nombor 5...pandai....."

Saya yang masih terpinga2 hanya menjawab, "Oh iya ke... Alhamdulillah..."

Ohh... itu lah sebabnya Shilah duk ulang2 tanya tu, rupa2nya dia dah dapat info dari sumber2 yang boleh dipercayai yang dia dapat top 5.... syukurlah...

Tahniah anakku...maafkan mama sebab kekadang under-rate Shilah... bukan kata Shilah tak bagus tapi mama assume macam tu sebab tak de tengok Shilah study sangat. Yang mama nampak Shilah duk asyik dengan novel je hari2 sebelum pereksa hari tu. Kalau tak novel, komik... Kalau tak yang dua2 tu, ber'my-space' la jawabnya...;p

Camane pun, tahniah ya, belajar lagi dengan extra tekun untuk pereksa penggal ke 3 nanti. Cikgu Shilah kata tadi dekat mama, "Kalau Iman dapat nombor satu InsyaAllah dapat naik kelas samada Tingkatan 3A atau B tahun depan. Kalau dah kelas bagus tu InsyaAllah semua yang lain pun bagus termasuk kawan-kawan dan guru yang lebih bagus dan prihatin."

____________________
____________
_________

Hmmm....Mama doakan Shilah dapat score PMR nanti....InsyaAllah.