CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
بسم الله الرحمن الرحيم

Hari Keluarga

Dah dua tiga kali remind anak2 untuk buat posting pasal hari keluarga syarikat papa diaorang yang berlansung di Desa Water Park sebelum bermula puasa hari tu. Tapi tunggu punya tunggu takde seorang pun yang rajin merakam peristiwa tersebut dalam blog masing-masing.

Jadi hari ni saya tulis lah sedikit detik2 manis kami sekeluarga(tanpa kehadiran anak yang sulong, Amir yang tak dapat balik pada cuti kali ini) meraikan hari tersebut bersama hampir 500 keluarga yang hadir, supaya kenangan hari itu tidak hanya tinggal dalam kotak fikiran saja.

Kami bertolak agak lewat dari rumah lebih kurang jam 8 pagi dan alhamdulillah sampai on time dalam pukul 8.36 pagi di Desa Waterpark di mana waktu itu program belum bermula. Setelah mendaftar dan mengambil door gift masing2, kami di hidangkan dengan sarapan pagi berupa nasi lemak dan teh tarik sebagai permulaan sesi.

happy

Selesai taklimat perasmian oleh MD syarikat, program bermula dengan acara sukaneka untuk anak-anak peringkat primary. So, anak-anak saya jadi tukang tengok je lah, sebab banyak acara tu hanya untuk budak-budak kecik saja. Acara demi acara berlalu, maka mulalah anak2 saya merungut sebab hanya asyik melihat dan bertepuk tangan je. Shilah lantas mengajak kakaknya untuk mulakan program bebas mereka.... hehehe... Jadi setelah mendapat green light dari papa, mereka terus menyewa pelampung untuk 2 orang(bayaran sewanya rm7 beserta deposit rm5) dan apalagi... terus jump into the pool.

detik keluar dari gelunsur air

Bila dah anak2 semua dalam air, kami suami-isteri pun tumpang sekaki memeriahkan suasana. Ramai yang dah lencun sebelum kami walhal acara bebas sepatutnya bermula selepas makan tengahari. So semua terlepas le hari tu... hehe...

Kami turut ke pool air berombak yang bolehlah dibayangkan ala2 beach gitu... Wajah masing-masih dah jadi kemerah-merahan dek pancaran matahari di waktu itu yang mencecah jam 12 tengahari.

Shilah dan papanya semasa merentasi titian pelampung

Suami sempat mengambil bahagian dalam acara lelaki dewasa iaitu acara berlumba berkumpulan dalam air dan mendapat tempat ke 4. Dapat le juga hadiah saguhati sebagai kenangan...jadi lah..

Suka memang lah suka sepanjang berlansungnya hari keluarga tersebut, namun ada juga bab dukanya di mana kami telah tercicir wang semasa dalam sibuk-sibuk berkemas untuk pulang. Walaupun jumlahnya tidaklah banyak hanya rm20 sahaja namun mungkin itu sebagai isyarat supaya kami tidak terlalu leka di lain kali sebagaimana yang di lalui hari itu. Setiap kejadian ada hikmahnya yang menuntut kita berfikir dan mengambil iktibar dan pengajaran dari setiap apa yang berlaku.

Begitulah serba sedikit coretan kenangan kami yang berpeluang bersantai bersama warga syarikat. Di samping dapat berkenalan dan mengeratkan ukhuwah sesama kakitangan, dalam masa yang sama dapat juga memberi ruang buat anak-anak berehat seketika dari tekanan pelajaran masing-masing. Wassalam.