CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
بسم الله الرحمن الرحيم

Beramal dengan Al-Mathurat

Alhamdulillah... akhirnya jumpa juga saya dengan mp3 doa al-Mathurat ini. Syukurlah, kali ini jumpa yang tak tersekat2. InsyaAllah, bolehlah dengar sambil membacanya dari kitab kecil yang ada tu. Selalu bila baca ayat2 Mathurat susunan Al Syahid Imam Hassan Al Banna, merangkak2 sikit bacaan saya bila sampai pada doa2 yang mana kurang familiar tu. Jadi dengan adanya mp3 al-Mathurat ini InsyaAllah dapat melancarkan lagi bacaan... Alhamdulillah syukur...

Semangat untuk terus membaca al-Mathurat di sebelah pagi *petang belum stat lagi...* timbul selepas saya melihat kakak *anak yang ke 2* sentiasa istiqamah membacanya usai Solat Subuh. Berdebar2 rasa hati bila melihatkan kesungguhan serta ketetapan hati kakak beramal dengan doa2 al-Mathurat. Sedangkan waktu itu kebanyakan mata2 kami yang lain termasuk saya sedang dilayan oleh rasa mengantuk, maklumlah lepas2 Subuh tu... Ohh

Mungkin berkat kakak dulunya menuntut di sekolah agama dari tingkatan 1 - 5, maka terselit lah sedikit sebanyak nilai2 murni yang mungkin sudah sebati dalam diri kakak...alhamdulillah syukur padamu Ya Allah.... moga berterusan sampai bila2.. aminn

اَعُوذُ باِ الله السَّمِيْعِ الْعَلِيْمِ مِنْ الشَيْطَانِ الرَّجِيْمِ



link:

12 comments:

ain said...

bertuahnya klu sy ada anak yg mcm anak akak tu. Tu lah bagusnya bila anak2 menuntut di sekolah agama. Dulu ikram sebelum masuk mrsm belajar kat sek agama johor. mcm2 aktiviti agama yg dijlnkan.

Mak Su said...

alhamdulillah, dalam diam, ada kebaikan yang dibawa oleh kakak

Kunang-Kunang said...

Salam Fzi,

Selamat beramal. Semoga mendapat berkatNYA selalu.

fzi said...

Ain..
Ohh ikram pun dulu sek agama belom masuk mrsm.. elok kan ain anak2 di peringkat awal kita tempatkan kat sek agama... awal2 hati lunak terima ilmu...

fzi said...

Mak Su...
Alhamdulillah...moga ilmu yang dapat kat sekolah bukan takat guna sebagai teori untuk pas peksa je hari tu, mudah2an sering dipraktikkan dalam kehidupan seharian...aminn

fzi said...

Wsalam kak ani...
Alhamdulillah... mudah-mudahan kak ani... jangan semangat sekerat jalan dahh... :))

sot said...

Amalan harian yang di pasang niat kerana Allah akan menjadi ibadah dan ada nilainnya di sisi Allah. Mukmin sejati akan sentiasa mengisi ruang masanya dengan amalan2 yg mendekatkan diri dgn Allah. Al-Syahid Imam Hassan Al-Banna telah memilih dan menyusun Al-Ma'thurat untuk kita sama2 jadikan amalan. InsyaAllah.

Mawar Yang Indah said...

Insyaallah akak memang selalu amalkan lepas solat subuh..sebaik2 b4 subuh atau petang b4 maghrib..anak yg selalu pesan..bacatu..

10 said...

Selamat beramal... dan jadikan amalan sesudah solat...

fzi said...

InsyaAllah pa... cuba yang termampu.. yakin boleh... moga direzekikan Allah dapat capai hasrat untuk istiqamah dalam amalan yang baik......

fzi said...

Mawar Yang Indah...
Alhamdulillah...elok la tu kak...sama2 kita cuba raih keredhaan Allah... aminn
Ooo elok baca b4 Subuh? InsyaAllah nnt terai... thx

fzi said...

Tenkiu 10, mudah-mudahan, harapnya camtu la 10... sama2 kita manafaatkan waktu dengan sebaik2nya... masa yang dah terlepas tak dapat nak cari balik...