CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
بسم الله الرحمن الرحيم

Tak Sihat Sepanjang Minggu

Dalam seminggu ini macam2 ujian kesihatan menimpa saya....astaghfirullah... bukan mengeluh tapi tulis ni sebab nak jawab pertanyaan dua tiga orang rakan yang bertanya via e-mail dan sms, "ngapa senyap je?".... :)

Bermula dari minggu lepas, saya sakit bahu.... ianya timbul bila saya dengan sukarela tolong papa diaorang cantas pokok bunga kertas kat anjung belakang. Dahan pokok tu dah jadi sebesar pergelangan tangan orang dewasa. Agak membahayakan sebab rumah kami di atas bukit... risau akar2 nya nanti boleh rosakkan struktur tebing di belakang rumah. Sikit punya susah nak potong sebab kami kena hulurkan tangan hingga setakat lengan je dari celah2 gril pagar anjung belakang tu...

Saya dengan parang di tangan, bersungguh2 cuba potong. Bila penat, suami pula ambik alih sambung buat. Lama jugak try, akhirnya terputus jugak dahan yang besar tu dari pangkal pokoknya. Alhamdulillah, lepas dah satu beban pikirkan pokok bunga kertas yang besar kat belakang rumah tu....

Sudahnya dua tiga hari la saya duk menahan sakit. Bahu kanan langsung tak boleh diangkat. "Solat sambil duduk la Ma", kata anak saya. "Takpe lah mama terai slow2, boleh nih....", saya masih tak mahu mengalah dengan keadaan itu. "Benda kecik je nih...",pujuk hati saya.

Dengan izin Allah lepas ambik ubat telan dan krim sapu untuk sakit otot, secara beransur-ansur alhamdulillah sembuh lah akhirnya.

Baru je reda, tiba ujian sakit tekak, batuk dan rasa macam nak demam pulak. Ishk.... saya redakan hati dengan mengulang kata2, "
...ujian tanda Allah sayang...sabarrr.."
Dah makan ubat batuk, kemam fisherman friends yang tak manis dan terkini buat jus lemon suam-suam kuku, minum.... Alhamdulillah, rasa lega sikit... Ya Allah kurniakan lah kesembuhan.... aminn