CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
بسم الله الرحمن الرحيم

Rezeki Yang Berkat


"Ado...ado kak......", terus terdengar suara Ming belum sempat saya kata hello.

Alhamdulillah...ada gak ikan yang saya pesan semalam. Dah dua tiga hari ke pasar cari ikan tenggiri kat gerai Ming adik Ustaz Sobri. Dah le nak
parking keta sikit punya susah, bersesak-sesak kat kawasan pasar tu. Saya pulak pesen 'lesen beli', kalu ruang parking sempit2 mula la risau. Turun keta nya belum, beli lauknya pun belum tapi fikiran dah siap2 pikir... "Camane la nak kluar dari pasar ni jap lagi...." ishk....

Tak boleh tunggu datang dengan papa diaorang esok sebab semalam ustaz kata ikan tenggiri takde hari Sabtu Ahad. Cina kat Pasar Borong tu tak bawak hari minggu. Jumaat InsyaAllah ada. Taknak beli kat gerai lain, sebab kat gerai lain selalu ikannya tak berapa
fresh, banyak ikan ais..... bila masak rasa kurang sedap isinya.

Itu yang saya siap2 pesan kat Ming kemarin, "
Ming, kalu ada esok... meseh kak deh!" Tapi tadi belum sempat Ming meseh(sms), saya yang talipon dulu tanya....hehe

Huh, apa lagi suka lah dapat sekor yang besar RM20 sekilo. Jadi sekor tu berharga RM41....
Hish boleh tahan rega....lari budget minggu ni.... :) Tapi takpe lah janji ikannya fresh, semua lauk nanti sedap masak..... nak goreng ke, kari ke, asam pedas ke semua boleh belaka....hehe

Sebelum bergerak tinggalkan gerai ustaz, saya sempat tegur2 Ming tanya,
"Ming gi ppasar borong kul brape ari2?"

"Pukul 3.00 gi doh kak, pukul 2.30 bangun, semaye2(solat) semetar pahtu gi lah.... tapi takpo kak, balik tu awal lagi boleh tidur semetar belum maghi bukok kedaa nih"


..
.Gulpp...Terkedu dengar citer Ming tu.... Terbayang time tu kebanyakan dari kita tengah sedap tidooo.... ishk

"Ohh....... ppagi nyo Ming tubik dih! Berkat tu Ming..... InsyaAllah berkat rezeki Ming tubik neggo pagi-pagi tuh...."


Gitu lah sedutan dialog antara saya dengan Ming, seorang yang kira pangkat adik lah bagi saya. Orangnya masih muda belia, berilmu dan baik budi pekerti. Bekerja membantu abangnya meniaga kat pasar buat sementara waktu. Moga Allah mudah kan urusan Ming... aminn..